خواص گوشت مرغ , همه چیز درباره فواید و مضرات گوشت مرغ

گوشت مرغ,خواص گوشت مرغ,خواص گوشت مرغ و خروس محلی,خواص گوشت مرغ محلی,خواص گوشت مرغ ماشینی,از خواص گوشت مرغ در حل جدول,از فواید گوشت مرغ در جدول,خواص گوشت مرغ مرندی,خواص گوشت مرغ برای کودکان,خواص گوشت مرغ شاخدار,خواص گوشت مرغ لاری,خواص گوشت مرغ مادر

خواص گوشت مرغ

گوشت مرغ,خواص گوشت مرغ,خواص گوشت مرغ و خروس محلی,خواص گوشت مرغ محلی,خواص گوشت مرغ ماشینی,از خواص گوشت مرغ در حل جدول,از فواید گوشت مرغ در جدول,خواص گوشت مرغ مرندی,خواص گوشت مرغ برای کودکان,خواص گوشت مرغ شاخدار,خواص گوشت مرغ لاری,خواص گوشت مرغ مادر

گوشت مرغ به انگلیسی به معنی Chicken Meat |  همه چیز درباره گوشت مرغ و فواید گوشت مرغ

خواص گوشت مرغ
گوشت مرغ حاوی فسفر است و در ساختمان دندان‌ ها و استخوان‌ ها نیز نقش مفیدی دارد.

منبع خوب پروتئین:
مرغ منبع خیلی خوب پروتئین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد.
همان‏ طور که می ‏دانید بدن ما انسان ‏ها از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید آمینه. ما اسید آمینه ‏های لازم برای ساخت پروتئین‏ های بد‏ن‏ مان را از منابع حیوانی و گیاهی آن دریافت می‏ کنیم و با آنها، پروتئین‏ مورد نیاز بدن ‏مان را بازسازی می ‏کنیم.

مناسب برای عضله سازی:
مرغ منبع خوب پروتئین بدون چربیست، به این معنی که چربی پایینی دارد. پروتئین، شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه داشته و باعث کاهش وزن می شود. در واقع هر 4 گرم گوشت مرغ به طور تمام و کمال، 86 درصد پروتئین توصیه شده در رژیم غذایی را تامین می‌کند.
همان‏ طور که می ‏دانید بدن ما انسان ‏ها از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید آمینه. ما اسید آمینه ‏های لازم برای ساخت پروتئین‏ های بد‏ن‏ مان را از منابع حیوانی و گیاهی آن دریافت می‏ کنیم و با آنها، پروتئین‏ مورد نیاز بدن ‏مان را بازسازی می ‏کنیم.
پروتئین علاوه بر اینکه از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند در تقویت پوست و مو همچنین ترمیم بافت‌های ماهیچه‌ ای موثر است.

قوی کردن استخوان ها:
مرغ سرشار از مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر است، و به شما کمک می کند استخوان ها را سالم و قوی نگه دارید و همچنین شما را از پوکی استخوان دور می کند.

کاهش استرس:
مرغ وعده غذایی خوبی برای روزهای پراسترس است، چون حاوی تریپتوفان و ویتامین B5 است که هر دوی این ماده ها استرس را از بین برده و به طور طبیعی باعث بالا رفتن روحیه می شوند.

کاهش اختلالات خلقی در دوران قاعدگی:
مرغ سرشار از منیزیم است، این ماده معدنی به کنترل علائم و نوسانات خلقی قاعدگی کمک می کند.

افزایش سطح تستوسترون:
مرغ برای آقایان خیلی مفید است! آن سرشار از زینک است که تستوسترون را بالا برده و بهداشت باروری را بهبود می دهد.

تقویت سیستم ایمنی:
این گفته ی مادربزرگ ها که همیشه می گویند سوپ مرغ برایمان خوب است حقیقت دارد، تحقیقات نشان داده است این سوپ وقتی عفونت داشته باشید با آن مبارزه کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

سلامت قلب:
مرغ فشار خون و سطح کلسترول را کاهش داده و به پیشگیری از حمله قلبی کمک می کند. همچنین گزینه سالم تری نسبت به گوشت قرمز است.

کاهش خطر بروز آرتروز:
ماده معدنی سلنیوم که به فراوانی در مرغ پیدا می شود، شانس گسترش آرتروز را کاهش می دهد. پس اگر نمی خواهید در زمان پیری به آرتروز مبتلا شوبد مرغ بخورید!

پیشگیری از پوکی استخوان در سالمندان:
مطالعات نشان می ‏دهد که سالمندان، به مقدار کافی پروتئین مصرف نمی کنند. پروتئین برای پیشگیری از کاهش تراکم استخوان در سالمندان حائز اهمیت است. البته دقت داشته باشید که دریافت رژیم های پُرپروتئین نیز پوکی استخوان را تشدید می کند. بنابراین باید در حد متعادل غذاهای پروتئینی خورد.

کمک به رشد کودکان:
مرغ برای بچه ها خیلی فایده دارد چون به رشد سالم آن ها کمک می کند.
مرغ سرشار از کلسیم و فسفر است که شما را از پوکی استخوان دور می کند.

مضرات گوشت مرغ

چربی زیاد و چاقی
یکی از زیان های مرغ این است که قسمت هایی از آن می تواند به خاطر چربی زیاد باعث چاقی شود. بال های سوخاری مرغ که خوردنش خیلی مرسوم شده است سرشار از کالری و چربی است و به عنوان پیش غذا مصرف می شود که این امر باعث می شود کالری دریافتی در یک وعده غذایی خیلی بالا باشد.

توجه داشته طبق نظر کارشناسان مصرف گردن مرغ هم به دلیل اینکه قابل شستشو نیست توصیه نمی شود. گردن مرغ محل عبور نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی است و به همین خاطر که شستشوی آن غیر ممکن است توصیه می شود مصرف نشود.

پیشنهاد:خواص عدس • خواص بامیه • خواص عناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *