زن باردار تا چند ماهگی میتواند سوار هواپیما شود

بررسی سوالات متداول زن باردار تا چند ماهگی میتواند سوار هواپیما شود؟

خرید بلیط هواپیما

  • کیا تو بارداری سوار هواپیما شدن
  • قوانین پرواز خارجی برای زنان باردار
  • سوار شدن هواپیما در اوایل بارداری
  • مسافرت با هواپیما در ماه هشتم بارداری
  • تا هفته چندم بارداری میشه سوار هواپیما شد
  • مسافرت با هواپیما در ماه اول بارداری
  • سفر با هواپیما در بارداری نی نی سایت
  • پرواز در باردارمسافرت با هواپیما بعد از انتقال جنین
  • پرواز در بارداری
  • مسافرت با هواپیما در ماه دوم بارداری
  • تا چند ماهگي ميشه سوار هواپيما شد
  • سوار شدن هواپیما در ماه اول بارداری

با یک پزشک متخصص مشورت کنید

یکی از سوالاتی که همواره در ذهن مادران باردار وجود دارد، بی ضرر بودن دستگاه های بازرسی فرودگاه هاست. پاسخ سوالتان را یکبار برای همیشه بخوانید! دستگاه ها و گیت های بازرسی در فرودگاه ها هیچ آسیبی به جنین شما وارد نمی کنند. اما بیاد داشته باشید که اگر قصد سفر با هواپیما را دارید بهتر است که با یک دکتر متخصص در مورد بهداشت مواد غذایی و ایمنی آب، اقدامات پیشگیرانه و بیماری های ممکن مشورت کنید.

قوانین شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز

سه ماهۀ دوم بارداری بهترین زمان برای داشتن یک مسافرت امن در دوران بارداری است. با این حال بسیاری از خطوط هواپیمایی هیچ محدودیتی برای پرواز زنان باردار، قبل از هفتۀ ۲۸ بارداری ندارند. قوانین بیشتر شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مورد خانم‌های باردار یکسان است و تقریباً همۀ شرکت‌ها از ابتدای هفتۀ ۳۵ بارداری به مادر باردار مجوز پرواز نمی‌دهند. در صورت داشتن یک بارداری معمولی و بی‌خطر، بیشتر خطوط هواپیمایی داخلی در شرایط زیر مشکلی با اجازۀ پرواز ندارند:

در بارداری اول تا انتهای هفتۀ ۳۲ بارداری برای پروازهای کمتر از دو ساعت
در بارداری اول تا انتهای هفتۀ ۲۸ بارداری برای پروازهای بیشتر از دو ساعت
در بارداری دوم تا انتهای هفتۀ ۲۸ بارداری
داشتن گواهی پزشکی معتبر از پزشکتان با ذکر سن بارداری، تاریخ تقریبی زایمان و مجوز پرواز شما

زن باردار تا چند ماهگی میتواند سوار هواپیما شود

* دو عامل مهم در تعیین صدور مجوز پرواز، سنگینی ناشی از بارداری و مدت زمان پرواز است.
نشستن طولانی در صندلی‌های هواپیما در پروازهای دراز مدت و عدم تحرک، خود ممکن است باعث بروز لخته‌هایی در سیاهرگ‌های ساق پا شود و عوارض ناگواری را به وجود آورد.
از این رو هر چقدر طول پرواز بیشتر و سنگینی مادر زیادتر باشد، صدور مجوز پرواز با محدودیت های بیشتری   مواجه خواهد شد.
* خطر زایمان زودرس و سقط جنین نیز برای خانم هایی که در 3 ماهه سوم بارداری هستند وجود دارد؛ از این رو اغلب به این افراد توصیه می شود از سفرهای هوایی اجتناب کنند. طبق نظر پزشکان و متخصصان  بهترین زمان برای پرواز زنان باردار 3 ماه دوم بارداری (18 تا 24 هفتگی) است؛ در این دوران خطر سقط جنین یا زایمان زودرس بسیار کمتر از سه ماه ی اول و آخر بارداری است.
* اگر به آنمی یا کم خونی شدید مبتلا هستید، پیش از پرواز با پزشک خود مشورت کنید. چرا که در این حالت سطح گلبول های قرمز خونتان پایینتر از حد نرمال است و آهن موجود در رنگدانه های خون که حمل کننده ی  اکسیژن در بدنتان است، به خوبی عمل نمی کند.

* مورد دیگری که سبب منع صدور مجوز پرواز می شود بیماری های دوران بارداری است؛ بیماری‌هایی نظیر خونریزی ‌های واژن در دوره‌های مختلف بارداری، مسمومیت حاملگی، کندی یا اختلال در پیشرفت‌ رشد جنین که نشان دهنده‌ وضعیت بحرانی جنین است، مشکلات کیسه آمنیوتیک، اختلالات انعقادی در بارداری و ترومبوفلبیت (اکتسابی یا توارثی) و دیگر مواردی که ممکن است آینده‌ بارداری را به مخاطره اندازد.
* سابقه‌ سقط یا سقط‌های مکرر، حاملگی در چند ماه اول بعد از سقط، سابقه‌ زایمان‌های زودرس و … نیز از دیگر مواردی است که باید توسط پزشک معالج ارزیابی شود تا در صورت صلاحدید اجازه پرواز صادر شود.
آزمایش Partus برای زایمان زودرس و Amniosure برای پارگی کیسه‌ آب نیز دو آزمایشی هستند که می‌توانند به تصمیم گیری در خصوص صدور مجوز پرواز کمک کنند.
* اگر از IVF یا ICSI برای بارور شدن استفاده کرده اید؛ بهتر است 3 تا 5 روز بعد از عمل پرواز کنید.
خطر سقط جنین در دو روش بالا به قدری زیاد است که ممکن است پزشک را ناچار به استفاده از حداقل پنج تخمک بارور جهت کاشت در رحم کند.
* اگر در یکی از شرایط زیر به سر می برید بهتر است از سفر هوایی اجتناب کنید:
1- شرایط حادی که ریه و قلبتان را تحت تاثیر قرار دهد و تنفستان را مشکل کند.
2- شکستگی ای که هنوز ترمیم نشده است، چرا که ممکن است پرواز و فشار هوا عضو شکسته و گچ گرفته تان را متورم و آسیب پذیر تر کند.
3- جراحی ای که اخیرا روی شکمتان انجام شده باشد و روده را درگیر کند، نظیر عمل آپاندیس.
4- عفونت در گوش میانی یا عفونت در سینوسها.

* خطر ترومبوز ورید عمقی (DVT)، در زمان بارداری و تا 6 هفته پس از زایمان، در مقایسه با خانمی که حامله نیست، بیشتر است. از این رو اگر سفری 8 ساعته را پیش رو دارید یا سابقه ی ابتلا به DVT دارید؛ حتما قبل از سفر از پزشک خود مشورت بگیرید.

بلند شوید و راه بروید

هیچ چیز بدتر از نشتن یک جا برای چند ساعت نیست. در طول پرواز پیاده روی کرده و کمی حرکات کششی انجام دهید، پای خود را روی زمین نگه دارید و از روی هم انداختن پاها جلوگیری کنید. دکتر جنت استراتی (Janette Strathy) می گوید: «زنان باردار می توانند به سرماخوردگی و ویروس ها حساس باشند. با تنظیم دریچه هوا روی صندلی، درست جلوی‎شان، باید امیدوار باشند که ویروس های افرادی که در هواپیما هستند، از آن ها دور بماند».

با شرکت هواپیمایی مورد نظرتان تماس بگیرید

اهمیت این نکته در این است که برخی از شرکت های هواپیمایی قوانین متفاوتی برای ورود خانم های باردار به هواپیما دارند. پس پیش از خرید بلیط هواپیما با ایرلاین انتخابی خود تماس بگیرید. حتی ممکن است برای سفر خود نیاز به یک نامه از پزشکی متخصص داشته باشید. چرا که این مورد نیز یکی نکات مهم سفر با هواپیما برای زنان باردار است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله تفاوت خدمات VIP و CIP پروازی نیز مراجعه کنید.

پیشنهاد: خرید بلیط هواپیما

کپی اطلاعات بارداری تان در سفر همراه داشته باشید

این اطلاعات شامل تاریخ زایمان، گروه خونی، داروهای مورد استفاده، بیماری های احتمالی، فشار خون و یک کپی از نتیجه آخرین سونوگرافی شماست. اگر در طی سفر وضعیت اورژانسی برایتان پیش بیاید که مجبور شوند شما را به بیمارستان برسانند، داشتن این اطلاعات کمک بزرگی به پزشکان می کند تا راحت تر برای درمان و رسیدگی به وضعیت شما تصمیم بگیرند.

تاریخ احتمالی زایمان، داروهای مصرفی، آلرژی های غذایی و دارویی، مکمل ها، گروه خون و شماره تماس پزشک معالجتان را نیز روی یک کارت بنویسید و در تمام طول سفر به همراه داشته باشید.

آب، آب و آب را از یاد نبرید

برای از دست نرفتن آب بدن در پرواز برای خانم های باردار آن ها باید قبل، در طول و بعد از پرواز حتما به مقدار کافی آب بنوشید و از نوشیدنی های گازدار دوری کنید. با این کار دهیدراته نخواهید شد و از عوارض آن نظیر سرگیجه، افزایش ضربان قلب، ضعف و … جلوگیری خواهید کرد.

تعادل در خوردن را نگه دارید

از زیاده روی در خوردن و همچنین مصرف غذاهای چرب و شور پرهیز کنید. میوه هایی که ویتامین های مناسب را دارند بسته بندی کنید تا در طول پرواز آن ها را به جای خوراکی های مضر میل نمایید. انگور، آلو، پرتقال و زردآلو خشک شده گزینه های سفر دوستانه ای هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *